رمضان عبد المعز: "لو شوفت بنت محترمة وولد كويس حاول توفق بينهم"

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

نستعرض لكم أهم وأخر الاخبار في المقال التالي:
رمضان عبد المعز: "لو شوفت بنت محترمة وولد كويس حاول توفق بينهم" من موقع وشوشه، بتاريخ اليوم الثلاثاء 2 أكتوبر 2018 .

قال الشيخ رمضان عبد المعز، من خلال برنامجه "لعلهم يفقهون" المذاع على قناة "dmc"، إن زواج البنات تعتبر مسئولية المجتمع كله عن طريق الشفاعة، مضيفآ "يعنى لو شوفت بنت محترمة وبنت ناس وولد كويس حاول توفق بينهم كنوع من الشفاعة قوله والله ده رجل محترم والبنت محترمة".

وأضاف "عبد المعز"، "بالبلدى كده يا بخت من وفق راسين فى الحلال ده ينطبق على حديث نبوى يقول اشفعوا تؤجروا لكن المثل الشعبى اللى بيقول أمشى فى جنازة ولا تمشى فى جوازة ده خطأ".

نشكركم متابعين وزوار بوابة ميدان الأخبار على الثقة والتواجد، كما نعدكم بتقديم كل جديد وهام من كافة المصادر الإخبارية الموثوقة، وقد تم نقل ( رمضان عبد المعز: "لو شوفت بنت محترمة وولد كويس حاول توفق بينهم" ), والمصدر هو المسئول عن ما ورد بالخبر.
المصدر : وشوشه

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق