رداً على تصريحاته في #مؤتمر_الشباب: #ارحل_ياسيسي

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

نستعرض لكم أهم وأخر الاخبار في المقال التالي:
رداً على تصريحاته في #مؤتمر_الشباب: #ارحل_ياسيسي من موقع العربى الجديد، بتاريخ اليوم الخميس 1 أغسطس 2019 .

وقد رأى استفزازاً في ما أدلى به ، وتحديداً حديثه عن "انتخابات رئاسية مبكرة لو رفض الشعب خطته للإصلاح الاقتصادي"، وزعمه بأن "الشعب ليس "، وسخريته من شكاوى المواطنين من ارتفاع الأسعار، ليكون هتاف "#ارحل_ياسيسي" الأنسب للردّ عليه.

وكتبت سارة عن مؤتمرات : "‏واللي عاوز يبني دولة ويحسن من مستوى شعبها يروح يرمي الفلوس في الصحراء وعلى حاجات ملهاش لازمة! #ارحل_ياسيسي".

وأعلن عبد الرحمن عمر: "‏‎#أنا_رافض_الإجراءات_الاقتصادية #ارحل_ياسيسي.. اللهم انتقم من السيسي وأعوانه".

وعلق محمد: "‏‎#ارحل_ياسيسي الإحساس نعمة.. هذه ردة فعل السيسي على سخرية المصريين من حرقهم بنار أسعار الوقود".

وكتب صاحب حساب "مش ناشط سياسي": "‏هيرحل ازاي وهو جاي ع الدبابة.. انتوا عايزينه يسيب القروض والملايين والعواصم الإدارية واليخنة دي كلها ويمشي عشان خاطر سواد عيونكم.. وهي كلمة قالها صاحب النكسة ما أخذ بالقوة لا يسترد إلا بالثورة. #ارحل_ياسيسي".

ونصحت جيسي: "‏بقولك ايه اعمل عفو رئاسي عن الشباب المسجونين سياسياً وهما خلاص هيستنو أمر الله فيك. ‎#ارحل_ياسيسي".

وقال رامي: "‏طالما بتشوف الهاشتاجات يبقى ‎#ارحل_ياسيسي جبت لنا الفقر". وغردت ميرفت: "‏لما كل مؤتمر نقول ‎#ارحل_ياسيسي يبقى قاعد ليه لدلوقتي متغور بقى يا عم المقرف".

وسخرت صوفيا أحمد: "‏‎#ارحل_ياسيسي.. الإنجازات الوحيدة عند السيسي: كان هيكون عندنا 60 مليون فقير ونزلنها لـ 33 مليون بس.. الأنبوبة كانت هتكون بـ 200 جنيه خلينها 50.. كله على الشكل ده زي طالب فاشل لما يقول كنت هجيب 20% وبمجهوداتي جبت 40%".

وكتب صاحب حساب "داروين": "بلحة (السيسي) أكثر من مرة يردد بأن الشعب ساكت ومستحمل علشان الشعب عارف أهمية الإصلاحات الاقتصادية وموافق عليها، مع أن السيسي عارف ومتأكد أن الناس مش بتتكلم لخوفهم وفزعهم من فكرة أنهم يقولوا عليهم إنهم إخوان. ‎#ارحل_ياسيسي".

 

نشكركم متابعين وزوار بوابة ميدان الأخبار على الثقة والتواجد، كما نعدكم بتقديم كل جديد وهام من كافة المصادر الإخبارية الموثوقة، وقد تم نقل ( رداً على تصريحاته في #مؤتمر_الشباب: #ارحل_ياسيسي ), والمصدر هو المسئول عن ما ورد بالخبر.
المصدر : العربى الجديد

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق