#نازلين_الساعة_تلاتة... استغلال ساعات الذروة لإرهاق أجهزة السيسي

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

نستعرض لكم أهم وأخر الاخبار في المقال التالي:
#نازلين_الساعة_تلاتة... استغلال ساعات الذروة لإرهاق أجهزة السيسي من موقع العربى الجديد، بتاريخ اليوم الثلاثاء 1 أكتوبر 2019 .

بعد دعوة الفنان والمقاول محمد علي المصريين للتظاهر الساعة الثالثة، اليوم الثلاثاء، للمطالبة برحيل الرئيس عبد الفتاح السيسي، تصدر وسم #نازلين_الساعة_تلاتة قائمة الأكثر تداولاً على موقع "تويتر"، متجاوزاً 60 ألف تغريدة خلال ساعات، مع تفاعل كبير للدعوة والعودة للميادين للتظاهر.

وطالب المغردون في الوسم، بعدم إيقاف "عجلة الثورة" التي بدأت في الدوران، ليتحول الوسم إلى تظاهرة إلكترونية على مواقع التواصل الاجتماعي، قبل ساعات من توقيت التظاهرة الحقيقية.

وكان حساب "أسرار محمد علي" على موقع "تويتر" قد دعا: "‏‎#نازلين_الساعة_تلاتة .. علشان ننقذ مصر من ‎#السيسي وأولاده .. بكرة الساعة 3 وقت خروج الموظفين .. مستحيل يقدر يعمل حاجة لأي حد".




وكتبت جهاد: "‏ﻳﺴﺮﻗﻮﻥ ﺭﻏﻴﻔﻚ.. ﺛﻢ ﻳﻌﻄﻮﻧﻚ ﻣﻨﻪ ﻛِﺴﺮﺓ.. ﺛﻢ ﻳﺄﻣﺮﻭﻧﻚ ﺃﻥ ﺗﺸﻜﺮﻫﻢ ﻋﻠﻰ ﻛﺮﻣﻬﻢ ﻳﺎ ﻟﻮﻗﺎﺣﺘﻬﻢ. #نازلين_الساعة_تلاتة". وغرد مجدي كامل: "‏مع بعض نقدر.. واحنا ايد واحدة ضد الجاسوس الحرامي نقدر. #نازلين_الساعة_تلاتة".

وسخرت ساسي من نجل السيسي: "‏‎#نازلين_الساعة_تلاتة.. يا محمود قول لأبوك شعب مصر بيكرهوك.. قالهم : ماهو بابا عارف". وقال صاحب حساب "نعناع": "‏بالله عليكوا ننزل الساعة تلاتة علشان نخلص بقى هي عايزلها نزلة مرة واحدة ع طول مش هينفع شغل الهشتاجات ده خاالص لازم فعل.. ومحدش يخاف يا جمااعة بالله عليكوا ننزل بكرة. #نازلين_الساعة_تلاتة".

اقــرأ أيضاً

وغرد أبو سما: "‏‎#نازلين_الساعة_تلاتة.. الاتحاد قوة والتفرق ضعف دعوا التصنيف هذا كذا وذاك كذا.. المنتسب للجيش أو الشرطة أنت من الشعب لا من غيره لا تقتل أو تعتقل أو تخفي قسريا أو تعذب أو تخيف إنسانا لم يأت بما يستحق ذلك. الحرية والكرامة لك وله إذا اتحدنا قولا وفعلا وكنا معا في السراء والضراء.. فبإذن الله النصر قريب وآت".

واقترح حساب "ذات": "‏هنكتب احنا نازلين فين عشان نشجع بعض وياريت نعمل إشارة نطمن بعض بيها ممكن مثلا اللى يوصل الميدان اللى هيقف فيه مثلا يمسح جزمتة بمنديل.. أنا نازلة الجيزة. #نازلين_الساعة_تلاتة".

وسخر آدم من الأذرع الإعلامية: "‏بكرة السيسي يقلك الساعة 3 في كسوف وزلزال وبركان والأفضل البقاء في البيت وطبعا السيساوية والبلحات بصدقوه. #نازلين_الساعة_تلاتة".

نشكركم متابعين وزوار بوابة ميدان الأخبار على الثقة والتواجد، كما نعدكم بتقديم كل جديد وهام من كافة المصادر الإخبارية الموثوقة، وقد تم نقل ( #نازلين_الساعة_تلاتة... استغلال ساعات الذروة لإرهاق أجهزة السيسي ), والمصدر هو المسئول عن ما ورد بالخبر.
المصدر : العربى الجديد

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق